Home
Home
Menu
Zeewolde ruimte om te recreëren

Associates Programma van bemiddelaar Yunga succesvol van start

Het Associates Programma van bemiddelaar Yunga is afgelopen weekeind succesvol van start gegaan. Dertig Yunga Associates kwamen in Paviljoen de Verbeelding in Zeewolde bijeen om de aanpak en toekomstige plannen door te nemen. Het programma kent nu veertig zelfstandige communicatieprofessionals en groeit volgens de h! uidige plannen door naar een groep HBO/WO-ers van zestig. Daarmee gaat bemiddelaar Yunga actief de markt op.

Menselijke maat moet terug
De Starter van de Maand Augustus (Reed Business/FleXmarkt), wordt geleid door Cees Steijger en Henny van Ginkel. Beiden zijn ervaren ondernemers die hun sporen in respectievelijk de communicatiebranche en detachering/bemiddeling hebben verdiend. Zij hebben Yunga gelanceerd om daarmee de menselijke maat terug te brengen in het bemiddelen van professionals. Het zogenaamde CV-schuiven dat in de hand wordt gewerkt door talloze internetsites maar ook social media als Linkedin, zorgen voor een enorme wildgroei in het aanbod. Daardoor verliezen opdrachtgevers het overzicht en de toegang tot de juiste kandidaten. Door het ontbreken van de menselijke maat wordt er vaak zonder medeweten van kandidaten digitaal in CV`s gehandeld.

Platform
Yunga biedt met het Associates Programma niet alleen een platform voor professionele zichtbaarheid en netwerken, maar biedt de zelfstandige professional ook een community voor onderlinge ondersteuning/verbinding. Henny van Ginkel: “Ons motto is: ‘Samen en dus niet meer alleen’. Zelfstandige professionals missen dikwijls het contact met hun collega ondernemers; met het Yunga Associates Programma voorzien we in de behoefte aan meer onderling contact en onderlinge ondersteuning. Dat biedt onze opdrachtgevers ook de gewenste continuïteit: iedere Yunga Associate heeft immers 59 collega’s.” Het Associates Programma is beperkt tot zestig professionals van HBO/WO niveau. Zij zijn zonder uitzondering zelfstandige professionals die streng gescreend en geselecteerd worden op ervaring en opleiding. Van Ginkel: "Het zijn deskundige professionals die als overtuigde ondernemers nét dat stapje harder lopen en nét dat stuk extra energie in een opdracht kunnen stoppen."

Trends
In de communicatiebranche is het een trend om meer projectmatig te werken. Dat gebeurt steeds meer met tijdelijk personeel. Cees Steijger: "Tevens is er een transitie gaande van traditionele vormen van communicatie naar meer rechtstreekse communicatie wat vraagt om professionals op het terrein van online communicatie, sociale media, het nieuwe werken etc." Als voorbeeld noemt hij de Rabobank die dit jaar begonnen is met het diep snijden in communicatie; bijna de helft van de communicatiemensen verliest z`n baan. Daarmee wil de bank kosten besparen en zijn focus meer op reputatie richten de ‘dialoog met stakeholders’. Er komen bij deze operatie vijftien nieuwe functies bij rondom reputatie en sociale media, de helft van die mensen komt van buiten.

Brandweer
Het zijn dit soort ontwikkelingen bij het bedrijfsleven en de overheid waar Yunga zich met zijn Associates op richt. Daarnaast ziet Yunga plaatsingsmogelijkheden voor de Yunga Associates in langjarige veranderprojecten zoals de overheidstransities, omvangrijke innovatie- of uitbreidingsprojecten en evenementen zoals de Floriade 2020. Naast uiteraard de zogenaamde brandweerfunctie van Yunga: "We helpen opdrachtgevers graag uit de brand als zij snel tijdelijk personeel nodig hebben om een communicatiecrisis te bezweren of simpelweg omdat er tijdelijk extra menskracht nodig is", zegt Steijger.

Meer info op: www.yunga.nl


 

Terug naar overzicht

Delen: